Зробити місто зі смаком: в Слов'янську розпочала роботу ініціативна група проекту "Реклама без хламу"

В Слов'янську відбулося перше засідання ініціативної групи проекту "Реклама без "хламу". Обговорити стан зовнішньої реклами в місті зібралися архітектори, представники провідних рекламних агентств міста, громадськість та підприємці.

Палка дискусія підприємців, архітекторів, громадських діячів і дизайнерів в Монополії Крона в Слов'янську

Крім представників рекламних агентств міста в заході взяли участь головний спеціаліст Управління архітектури та містобудування Слов'янської міської ради Костянтин Кисельов, доцент Донбаської національної академії будівництва і архітектури Олексій Губанов та інші запрошені фахівці.

Аналіз регуляторної сфери, який провела юристка громадської організації "Сильні громади" Наталя Рижкова, говорить про те, що в Слов'янську ніяк не врегульоване розміщення вивісок. Тобто, відсутні навіть будь-які рекомендації щодо вивісок, слідуючи яким підприємці, установи та організації могли б поступово і незалежно один від одного формувати певний зовнішній стиль міста, який би не нагадував заклеєну оголошеннями автобусну зупинку. На сьогодні в Україні діє національне законодавство, Закон про рекламу, є норми, прописані в міській раді, але по факту не всі з них працюють ефективно як для бізнесу так і для громади.

Під час зустрічі учасники ініціативної групи проаналізували вдалі приклади вивісок і вітрин в інших містах як України так і Європи та порівняли їх з тим, що є в Слов'янську.

"У місті немає положення про рекламу, про вивіски, але воно повинно бути. Над цим документом працюють фахівці і вони встановлюють рамки, якими мають або не мають бути вивіски в нашому місті. Для того, щоб привести до нашого міста інвестиції, гранти та бізнес, потрібно врегулювати на законодавчому рівні всі документи, щоб все це було прозоро, зрозуміло і зручно для всіх", - говорить координатор проекту" Реклама без "хламу" Євгенія Калугіна.

Координатор ГО "Сильні громади" в Слов'янську Євгенія Калугіна

З Євгенією в цілому згодні підприємці, які працюють в Слов'янську в сфері виробництва і розміщення зовнішньої реклами. Однак вони мають також свої вагомі зауваження, які стосуються того, що будь-які ініціативи щодо поліпшення міського простору не повинні створювати додаткових труднощів для сфери бізнесу, який в умовах пандемії коронавируса і так переживає не найкращі часи.

"В Європі купівельна спроможність в десятки разів вище, рівень життя людей в десятки разів вище. Обговорюємо ми в першу чергу міста, куди їдуть не просто німці чи англійці. Ми говоримо про міста куди їде весь світ. Те, про що ви (ініціатива "Реклама без "хламу" - ред.) говорите, однозначно в інтересах всього міста. Будь-яка адекватна людина захоче щоб всі наші будівлі в центрі були відреставровані і це мало би презентабельний вигляд. Для себе, для туристів. Тут МИ живемо ", - вважає глава рекламного агентства "Неон" Олександра Касілова.

Доцент Донбаської національної академії будівництва і архітектури Олексій Губанов (в центрі)

"У тому, що роблять зараз підприємці, з одного боку є позитивні сторони: об'єкти не безхазяйні, їх використовують і таким чином їм продовжується життя. Але є і зворотна сторона медалі, негативна. Справа в тому, що відсутні чіткі правила, щоб регулювати і підприємця, і мешканця багатоквартирного будинку. Щоб вони не втручалися і не змінювали зовнішню сторону архітектурних об'єктів. Це велика проблема. Для того, щоб місто це могло регулювати, потрібно розробити правила архітектурної діяльності на території Слов'янська. Тобто розмежувати, що робити з сучасними об'єктами і обмежити там діяльність, де це стосується історичних об'єктів", - зазначив кандидат архітектури, доцент кафедри архітектурного проектування Донбаської національної академії будівництва і архітектури Олексій Губанов.

"Я живу в цьому місті, тут навчаються мої діти і хочеться місто привести в стильний вигляд. Так, у нас є історичні будівлі і за всім потрібно стежити. Дуже багато будівель запущені. Упорядковувати необхідно обов'язково, але до цього потрібно підходити дуже гнучко і лояльно, з огляду на всі потреби і можливості бізнесу. Працюючи з клієнтом, ми кожен день намагаємося донести йому, що потрібно не просто повісити на фасад вивіску і висвітлити її лампами. Потрібно йти в ногу з часом. Привести в порядок фасади разом з архітектурою. На сьогоднішній день все це робиться за рахунок ФОПів. Потрібно виробити план і грамотно це зробити. Якщо привести фасади в стильний вигляд, вивіска заграє сама", - вважає керівник рекламного агентства" Ірбіс "Ірина Науменко.

Архітектор Елліна Герасименко, яка бере участь у проекті, розробила кілька прикладів як можуть виглядати фасади будинків Слов'янська з урахуванням стандартів розміщення вивісок.

"До нас, дизайнерів, приходять клієнти зі своїм запитом. Ми продаємо їм свій продукт і хочемо це робити якісно, ​​тому що ми створюємо міське середовище і це все впливає на всіх перехожих і покупців. Питання як ми це робимо і що вкладаємо в голову нашим клієнтам. Зміни потрібно починати з нас", - каже архітектор-дизайнер Елліна Герасименко.

"Іноді ми намагаємося клієнта переконати: ті ж вікна не заклеювати, той же банер не вішати. Це ж наше з вами місто. Якщо це красиво і справді зі смаком, ми це робимо. Ми робимо клієнтам навіть візуалізацію безкоштовно і показуємо як можна зробити стильно", - розповіла Ірина Науменко.

В ході дискусії була представлена ​​Дорожня карта пропозицій, розроблена фахівцями ГО "Сильні Громади" щодо аналізу нормативно-правової документації: національного законодавства, Закону про рекламу і місцевого Положення про рекламу в Слов'янську. У ній викладені проблеми, які ідентифікували фахівці, їх опис та пропозиції як можна їх вирішити. Протягом грудня учасники ініціативної групи вивчать і доповнять концепцію. У січні планується розробити остаточний варіант Дорожньої карти пропозицій щодо оптимізації зовнішньої реклами та вивісок і представити документ на розгляд міському голові Вадиму Ляху і членам виконкому міської ради - органу, який згідно із законом про рекламу відповідає за сферу зовнішньої реклами в місті.

Брати участьвініціативітанадаватипропозиціїщодо поліпшеннястанурекламиможекожен мешканець міста.Дляцьогопотрібнозаповнитиспеціальнуформуза посиланням.Зпопередньоїкартоюпроблеміпропозиційвсферізовнішньоїрекламитавивісок,можнаознайомитисяза цим посиланням.

"Наше завдання спільно розробити новий варіант регуляторного акта в Слов'янську, який буде максимально враховувати інтереси всіх учасників рекламних процесів. Це рекламні агентства, виробники, замовники реклами, вивісок і жителі міста в цілому. Надзвичайно важливо врахувати в майбутньому регуляторному акті думки і інтереси всіх зацікавлених сторін, їх бачення як працювати на практиці і що буде найбільш оптимально", - зазначив комунікаційний менеджер ГО "Сильні громади" Денис Бігунов.

"Ми хочемо показати, що Слов'янську не вистачає унікального стилю, свого дизайн-коду. Бізнес, громадськість, просто жителі повинні об'єднатися заради збереження минулого та розвитку майбутнього нашого міста", - підсумувала Євгенія Калугіна.

При цьому підприємців міста не будуть змушувати відразуж переробляти вивіски.

"У всіх підприємців є договори та в них є закінчення терміну. І коли закінчиться термін оренди, то вони вже будуть робити рекламу і вивіски за розробленим положенням, за міськими нормативами і рекомендаціями, розробленими фахівцями дизайну та архітектури", - зазначає Калугіна.

Проте і дизайнери, і архітектори, і підприємці Слов'янська - всі погоджуються з тим, що архітектура і вивіски міста - це єдине ціле. Для того, щоб вулиці міста були гармонійними і привабливими для місцевих жителів і туристів, необхідно розробити єдину концепцію стилю і візуального впорядкування зовнішнього вигляду Слов'янська.

Матеріал підготовлений Дар'єю Літовченко в рамках ініціатіви "Реклама без "хламу", яка здійснюється ГО "Сильні громади" на замовлення Кімонікс Інтернешнл Інк. В рамках проекту USAID "Демократичне врядування в Східній Україні".