• Головна
  • On-page SEO: яка розмітка і теги все ще важливі
Реклама
10:26, 2 квітня 2017 р.

On-page SEO: яка розмітка і теги все ще важливі

Реклама

Як виглядає on-page оптимізація сьогодні? Потрібно чи доводити до досконалості теги h1 і h2, або ж варто приділити всю увагу розмітці структурованих даних? Це питання стало темою чергового випуску Whiteboard Friday від Moz.

Є думки, що в останні 7-8 років кількість тегів та інших опцій on-page оптимізації зросла, однак це не так. Компания смартвеб заметила, что создание новых тегов существенных изменений не внесло, но нововведения все равно могут повлиять на сайты и их продвижение, по этому нужно следить за актуальными тенденциями оптимизации.

Традиційний підхід до розмітки сторінки

З точки зору «старої школи» SEO, вебмастера повинні турбуватися про метатегах title, description, keywords, robots (якщо мова йде про контроль над поведінкою пошукових роботів), атрибути rel=canonical і rel=alternate (при використанні розмітки hreflang) і теги заголовка. Також вважається, що потрібно приділяти увагу базової розмітці і тегам, які можуть змінювати формат тексту (strong, bold і т. д.), атрибуту alt для зображень і rel=nofollow для посилань.

Це свого роду базовий мінімум для on-page SEO. Є і інші теги, які використовувалися фахівцями. Але описані вище елементи вважалися основними.

Сучасний підхід

пейдж1

пейдж1

В даний час у цій області з'явилося кілька нововведень. Тепер у нас є метадані. Ми називаємо це SEO, хоча, по суті, ця оптимізація призначена не тільки для пошукових систем. Серед нововведень значаться розмітка Open GraphTwitter Cards і favicon (іконка сайту). Хоча останній елемент існує вже давно, він змінився, і нижче ви побачите, чому. Крім того, з'явилася розмітка для Google – це ті схеми, які підтримує пошуковик.

Тут важливо прояснити, що Google не підтримує всі види схем. У словнику Schema.org можна знайти розмітку практично для всього. Однак Google використовує лише невелику частину з доступних варіантів схем.

При цьому додавання розмітки на сторінку не гарантує поліпшень в ранжируванні. Згідно з Google, вона допомагає лише більш точно розпізнавати контент. Однак, чим краще пошуковик розуміє вміст, тим вище можуть бути позиції ресурсу в пошуковій видачі. Тому розмітку потрібно додавати. Це також передбачає використання багатьох із згаданих вище тегів title, description, robots) і атрибутів (alt, rel=canonical і т. д.).

Що змінилося?

В даний час рекомендується також використовувати наступні речі:

  • Twitter Cards;
  • Розмітка Open Graph;
  • Фавикон.

Twitter Cards. Оскільки Twitter – велика мережа для дистрибуції контента, картки допоможуть поліпшити представленість компанії в сервісі.

Open Graph. Ця розмітка використовується Facebook – найбільшої соціальної платформою в світі. Додавання Open Graph дозволить оптимізувати зовнішній вигляд сторінки в соцмережі.

Фавикон. Це невелика картинка, яка з'являється в рядку або на вкладці браузера. Чому вона важлива? Багато сервісів, де може відображатися ваш контент, іноді показують іконку сайту. Це дозволяє виділити його серед інших. Тому важливість цього елементу сьогодні набагато вище, ніж десять років тому.

Не так важливо – h1, h2, h3

Швидше за все, тут ви скажете: «Почекайте. Багато інструменти, такі як Moz Pro, як і раніше рекомендують використовувати h1, h2 і h3». Теги заголовків h1 і h2 – це рекомендований стандарт, але їх додавання не чинить значного впливу на ранжування. Наявність цих тегів не демонструє сильної кореляції з більш високими позиціями в пошуку. Додавання атрибута itemprop в розмітку Schema.org для опису заголовка може виявитися корисним. Google використовує мікророзмітку, щоб, як мінімум, краще розуміти вміст сторінки. Крім того, є багато інших сайтів, які також підтримують розмітку структурованих даних. Не тільки Google.

Теги strong, bold і em

Ці теги менш значущі. При використанні CSS вам більше не потрібно турбуватися про відображення тексту в коді HTML.

Тег body

Ми додаємо в тег body різні варіанти розмітки Schema.org. В цьому матеріалі використовується розмітка для статей, але ви можете розглянути будь-які інші доступні опції – рецепти, новини, відео і т. п.

Часті питання про розмітку сторінки

А як щодо інших метаданих? Існує Dublin Core Metadata Initiative та інші форми відкритих метаданих і розмітки, потрібно їх використовувати?

Ми рекомендуємо не морочитися з цими форматами. До тих пір, поки вони не стануть дійсно популярними і не будуть підтримуватися багатьма сервісами, включаючи Google, їх використання не має сенсу.

Чи треба перевіряти HTML код на валідність?

Немає. Судячи з усього, це не робить значимого впливу на ранжування.

Варто використовувати схеми, які Google поки не підтримує?

Так, тоді в майбутньому, коли підтримка нового формату буде запущена, ви зможете отримати деякі переваги. Якщо ж додавання розмітки знижує швидкість завантаження сторінки або вимагає великої кількості часу, ви можете сміливо відмовитися від цієї ідеї і почекати, поки Google почне підтримувати цей формат.

А як щодо інших форматів семантичної розмітки?

Багато вебмастера впевнені, що за семантичної розміткою майбутнє, однак ми дотримуємося іншої думки. Пошукові системи будуть покращувати власне розуміння контенту сайтів, а не розмітки на їх сторінках.

Потрібні блоки header, footer, sidebar в CSS?

Якщо ви турбуєтеся, що виділення цих блоків може розцінюватися як спроби маніпуляції з посиланнями або подібні речі, то можна використовувати альтернативні підходи. Ми ж зараз не приділяємо цьому велику увагу.

Перевірка розмітки сторінки

Якщо ви хочете перевірити розмітку сторінки, ви можете використовувати наступні інструменти:

Безкоштовні:

  • MozBar;
  • Інструмент перевірки структурованих даних від Google (для роботи з ним не обов'язкова реєстрація у Search Console);
  • Інструмент для перевірки розмітки Open Graph від Facebook;
  • Card Validator від Twitter.

Платні:

  • Moz Pro;
  • Onpage.org;
  • Screaming Frog.

Замість висновку

В останні роки on-page оптимізація зазнала помітні зміни. Значимість одних аспектів знизилася, тоді як інших – зросла. Крім того, з'явилися нові віяння, продиктовані змінами в IT-галузі в цілому. Щоб робота була ефективною, важливо враховувати нові реалії.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#On-pageSEO:якарозміткаітегивсещеважливі
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...