Історія "Чорної П’ятниці". Кому вигідний розпродаж

Сьогодні розпочався щорічний грандіозний розпродаж "Чорна п'ятниця". Сотні магазинів, що працюють офлайн і через інтернет, пропонують знижки на мільйони товарів.

В Україні такий розпродаж почали влаштовувати значно пізніше, ніж у США та Європі. І, варто зауважити, часто є приводом для шахраїв нажитися.

Історія

Вираз «Чорна п'ятниця» виник у другій половині XIX століття, і він не мав нічого спільного з шопінгом. У п'ятницю 24 вересня 1869 в США стався крах ринку, викликаний падінням цін на золото. Економіка Америки не могла оговтатися від цієї кризи кілька років.

Однак часи змінюються, і через століття перше значення «Чорної п'ятниці» було забуто. У 50-60-х роках XX століття його почали використовувати поліцейські Філадельфії для позначення автомобільних пробок після Дня подяк. Місто заповнювали бажаючі придбати новорічні подарунки. Вони викликали затори на дорогах і стовпотворіння в магазинах, провокуючи невдоволення офіцерів поліції.

У Сполучених Штатах зниження цін після Дня подяки почали пропонувати оффлайн-продавці. Власники магазинів, що торгують онлайн, вважали за краще використовувати власні розпродажі, наприклад «кіберпонеділок». Тільки останнім часом межа між цими акційними заходами почала стиратися.

Чорна п'ятниця в Україні з'явилася значно пізніше (у 2013 році) і відразу була націлена на покупців, які віддають перевагу замовляти товари через інтернет. Хоча часто великі магазини проводять розпродаж і офлайн.

Кому вигідний розпродаж

Під час розпродажу покупці отримують можливість придбати різні товари зі знижками. Деякі з них спеціально відкладають дорогі покупки до Чорної п'ятниці, щоб заощадити гроші. Багато людей купляють новорічні подарунки саме у цей час.

Для власників торгівельних точок та магазинів розпродаж - це можливість вигідно і швидко звільнити склади перед майбутніми новорічними та різдвяними святами, розпродати все, що вже довго перебуває на складі. Вони отримують необхідний запас часу, щоб встигнути оцінити попит, завезти потрібні продукти і заробити в період підвищеного попиту.

 Але варто зазначити, що дуже часто під приводом "Чорної п’ятниці" працюють шахраї.

Читайте: Поліція попереджає: "Чорна п’ятниця", як спосіб заробити шахраям

Як не зірватися і не скупити непотріб у Чорну п’ятницю

  • Складіть список речей, які вам дійсно потрібні
    Всі ж знають, що у стані афекту можна купити те, що вам буде зовсім непотрібно. Потурбуйтесь про список покупок

  • Завчасно перевірте реальні ціни
    Дуже часто магазини обманюють покупців штучним підвищенням цін. Перевірте, чи дійсно ви купляєте товар зі знижкою.

  • Формуйте "кошик" наперед.
    Зробіть список закладок із тих товарів, які збираєтеся купувати. Якщо все це буде в одному онлайн-магазині – відправляйте товари одразу до кошика. Так вам буде простіше підрахувати свої витрати і побачити реальну вигоду.

  • Поміряйте або скористайтеся
    Якщо маєте можливість, спробуйте покористуватися пристроєм, який збираєтеся купити, перевірте його в магазині, якщо це одяг – поміряйте.

  • Встановіть собі фінансовий максимум

Обман

Так, магазини дійсно грішать штучним підвищенням «старих» цін, аби люди бачили більшу знижку.

Щоб відслідкувати таку хитрість, варто хоча б за кілька тижнів почати моніторити поточні ціни на товари, які збираєтеся купувати. Це стосується і фізичних точок продажу, і онлайн-магазинів. Для останніх є непогані додатки, що допоможуть відслідкувати як змінювалася ціна.

І ще трохи смішних картинок, пов’язаних із Чорною П’ятницею