• Головна
  • Very Verified: як онлайн-курс із медіаграмотності допоможе усвідомлено вибирати владу
09:07, 2 жовтня 2020 р.

Very Verified: як онлайн-курс із медіаграмотності допоможе усвідомлено вибирати владу

Very Verified: як онлайн-курс із медіаграмотності допоможе усвідомлено вибирати владу

В Україні триває офіційна кампанія місцевих виборів. 25 жовтня ми обиратимемо депутатів до рад своїх населених пунктів, а також їх голів. У цей період, і без того насичений інформаційний простір, переповнений передвиборчими гаслами, обіцянками, гучними заявами кандидатів і партій. 

Не потонути в лавині політичного медіаконтенту, навчитися шукати і цінувати якісну інформацію та робити усвідомлений вибір не лише під час голосування, а й у повсякденному житті допоможе онлайн-курс Very Verified: https://verified.ed-era.com/ua, розроблений організацією IREX та студією онлайн-освіти EdEra. Курс доступний українською, англійською та російською мовами.

Джинса 

Ви колись чули це слово? Пройшовши онлайн-курс, ви дізнаєтесь, що «джинса» – це немаркована політична (комерційна) реклама, яку медіа видають за журналістський матеріал. 

По суті, «джинса» – це обман аудиторії, маніпуляція думкою виборців. Під видом звичайного журналістського матеріалу, у стрічці з іншими новинами, публікується інформація, яка створює виключно позитивний образ певної особи, політичної партії, компанії. Такі матеріали мають бути позначені як політична реклама, щоб читач розумів: це агітація.

Якщо опублікований матеріал не містить прив'язки до місця і часу, запитайте себе: «Чому цей матеріал опублікували саме зараз?». Надмірно позитивний чи негативний матеріал з оціночними судженнями та матеріал без авторства теж може бути ознакою прихованої реклами.

Фейкові соціологічні дані та експерти

Штаби політичних партій і кандидати часто публікують псевдосоціологічні дослідження, які мають на меті продемонструвати виборцям, що підтримка їхньої партії чи політика зростає, а конкурентів – падає. 

Часто такі опитування проводять маловідомі «соціологи» або цифри взагалі малюють «з неба». Зустрівши черговий рейтинг, поцікавтесь: хто, коли і яким методом проводив опитування? Яка вибірка і похибка? Дізнайтеся більш про організацію. яка робила це дослідження. Чи немає її в базі псевдосоціологів: https://texty.org.ua/d/socio/ ?

Будьте уважними до псевдоаналітичних матеріалів маловідомих авторів, які позиціонують як «політологів», і які дають «експертну» оцінку певної події з позиції, яка вигідна певним політикам. Або прогнозують чиюсь перемогу на виборах.

Інформаційна бульбашка у соцмережах

Гортаючи стрічку Facebook, ми іноді вважаємо, що настрої і політичні вподобання більшості – близькі до наших. Але це не так. 

Спрацьовує ефект інформаційної бульбашки. Алгоритми соцмережі працюють так, щоб ми бачили переважно ту інформацію, думки тих людей, які ми також розділяємо. Тому корисно читати аргументи політиків, яких ви не підтримуєте.

А ще варто пам’ятати про цільову політичну рекламу, яку політики активно просувають перед виборами. Якщо у вашій стрічці часто зустрічають новини про кандидата «Х» – це ще не означає, що він дуже популярний і має велику підтримку.

Ці поради ми зібрали з онлайн-курсу Very Verified: https://verified.ed-era.com/ua.

Переглянувши усі його розділи, ви більше дізнаєтесь про маніпуляції, фейки, власників медіа, соцмережі та раціональне споживання контенту. А наприкінці можна скласти фінальний тест і отримати персональний сертифікат від авторів курсу.

Курс складається з 5-ти модулів. У першому модулі ви познайомитеся з принципами функціонування сучасних медіа, типами контенту, потренуєтесь відрізняти факти і судження. Другий модуль розповідає про власників медіа, редакційну політику та журналістські стандарти. Чому вам здається, що усі проголосували за того ж кандидата, що й ви, але результати виборів зовсім інші, або як працюють алгоритми соціальних мереж і що таке інформаційна бульбашка, зрозумієте на третьому модулі. Четвертий модуль присвячений маніпуляціям та дезінформації. П’ятий — призначений для закріплення знань і підсумків.

Курс можна проходити однією з трьох мов: українською, англійською або російською. До речі, в англійській версії є корисний бонус — чат-бот, який допоможе вивчити нові іноземні слова. Усього на проходження курсу потрібно до 9 годин, а за успішно складений фінальний тест видають сертифікат.

Аналітики Всесвітнього економічного форуму в Давосі чотири роки тому прогнозували, що у 2020 році для успішної кар’єри другою за важливістю навичкою буде критичне мислення. За цей рік ми переконалися, що воно є номером один для усіх сфер життя.

Тренуйте критичне мислення на курсі Very Verified, напрацьовуючи стійкість до впливів.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Слов’янськ #новини #медіаграмотність #курс
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
live comments feed...