• День ДНК, боротьба з малярією та Вербна неділя - що відзначають 25 квітня
10:42, 25 квітня 2021 р.

День ДНК, боротьба з малярією та Вербна неділя - що відзначають 25 квітня

Новина
День ДНК, боротьба з малярією та Вербна неділя - що відзначають 25 квітня

25 квітня - 115-й день року в григоріанському календарі. Які свята та знаменні дати випадають на цей день?

Читайте: Вибухи у Краматорському аеропорту. 7 років тому сепаратисти обстріляли вертоліт та літак української армії

По-перше, 25 квітня - це Всесвітній день боротьби проти малярії. У всьому світі 3,3 мільярди людей у 106 країнах схильні до ризику малярії. У 2012 році малярія спричинила 627 000 смертей, переважно серед африканських дітей. Постраждали також Азія, Латинська Америка та меншою мірою Близький Схід та частини Європи. У 1880 році французький військовий лікар Шарль Луї Альфонс Лаверан навів перші свідоцтва, що малярію спричинюють найпростіші, - перший випадок, коли найпростіші були ідентифіковані як причина хвороби.

По-друге, сьогодні Міжнародни день ДНК. Дезоксирибонуклеї́нова кислота була відкрита Іоганном Фрідріхом Мішером у 1869 році. Спочатку нова речовина отримала назву "нуклеїн".

Також сьогодні: Всесвітній день пінгвінів, Міжнародний день делегата, День перукаря, День секретаря, День інформування батьків про можливості позбавлення їх батьківських прав, Всесвітній день поріднених міст.

Читайте: Самбір, Трускавець і Коростень. Слов’янськ та міста-побратими

На 25 квітня 2021 року важливе свято випадає для християн - Вхід Господній в Єрусалим або Вербна неділя. Урочистий вхід Ісуса в Єрусалим був вступом Його на шлях хресних страждань.

Історичні події цього дня

4241 до н.е. - в Стародавньому Єгипті почали використовувати календар з роком У 365 днів.

1507 - німецький картограф і географ Мартін Вальдземюллер назвав новий, недавно відкритий континент Америкою на честь Амеріго Веспуччі, дослідника Нового Світу;  Вальдземюллер надрукував тисячу примірників карт світу з назвою «Америка» поверх нового континенту.

1719 - вихід в Лондоні першого видання роману Данієля Дефо «Життя і дивовижні пригоди Робінзона Крузо».

1792 — у Франції на Гревській площі в Парижі вперше спорудили і використали для публічної страти гільйотину (тоді вона називалася Лузеттою). Першою жертвою був «розбійник з великої дороги» Ніколя Жак Пелетьє. Ввечері того дня військовий інженер і композитор Клод Жозеф Руже де Ліль написав музику і текст знаменитого маршу Марсельєза. Згодом Конвент затвердив цю пісню, як гімн революційної Франції.

1823 - у Вільно (Литва) за наказом генерал-губернатора Римського-Корсакова знищувалось масонське майно: в присутності поліції спалено підсвічники, зірки, черепи та інші ритуальні предмети і декорації.

1826 - у Великій Британії запатентований перший автомобіль із двигуном внутрішнього згоряння.

1867 - місто Токіо вперше відкрите для іноземної торгівлі.

1901 - в штаті Нью-Йорк вперше у світі введені автомобільні номери.

1918 - війська Кримської групи Окремої Запорозької дивізії Армії УНР П.Болбочана звільнили від червоних Бахчисарай у Криму.

1920 - з наступу об'єднаних польсько-українських військ на Київ почалась польсько-радянська війна.

1940 - жінки провінції Квебек отримали право голосу на виборах.

1941 - Гітлер наказав почати операцію «Меркурій» (захоплення Криту).

1945 - біля Торгау на ріці Ельба відбулася зустріч радянських і американських військ.

1956 - у СРСР скасовано закон, який карав в'язницею за прогули, введений в 1940 році.

1970 - в СРСР здійснено запуск восьми штучних супутників Землі серії «Космос» з використанням однієї ракети-носія.

1981 - понад 100 працівників отримали значні дози радіаційного опромінення під час аварії ядерного реактору на атомній електростанції Цуруґа в Японії

1983 - американський космічний зонд «Pioneer-10» перетнув орбіту Плутону.

1990 - екіпаж космічного човника «Discovery», що стартував напередодні з мису Канаверал (Флорида), вивів на орбіту космічний телескоп Габбл, давно очікувану космічну обсерваторію.

1994 - указом Президента України було створено Національну раду з питань телебачення і радіомовлення.

2000 - Комісія ООН з прав людини засудила політику Росії в Чечні.