• Головна
  • Время – деньги або Дорогий піар Вадима Ляха за рахунок коштів платників податків Слов’янська
18:40, 15 червня 2016 р.

Время – деньги або Дорогий піар Вадима Ляха за рахунок коштів платників податків Слов’янська

Вадим Лях обирався на пост міського голови міста Слов’янська під лозунгом «Любити місто, як Неля». І отримавши заповітний пост і справді продовжив політику Штепи повертаючи старі схеми, зокрема в інформаційній площині - почав піаритися за рахунок громади виплачуючи за контент великі кошти. Мова йде про договір, сума якого невпинно зростає і вже досягла 80-ти тисяч гривень, які можна було використати на покращення комфортності життя мешканців міста.

У минулій статті ми розповідали про те, яким чином користуватися системою Е-дата. В процесі дослідження роботи в ній розпорядників м. Слов’янська нас зацікавив договір під номером 7, підписаний Слов’янською міською радою з ТОВ «ІРТК «СХІД-плюс». Одразу зазначимо, що мова йде про телеканал «С-Плюс», який транслюється у місті Слов’янську.

Отже, Договір між сторонам був укладений 19 лютого 2016 року на загальну суму 40 тис. грн. Предметом угоди стало надання послуг з виробництва інформаційних сюжетів/ оперативної інформації/ і програм з метою всебічного, об’єктивного висвітлення роботи замовника.

Нагадаємо, що замовник у нас Слов’янська міська рада. А отже, мова йде про висвітлення роботи колективного і різноструктурованого органу: депутатів, виконавчих органів, відділів, управлінь і інш. Справа безумовно потрібна, адже в регіоні, де нещодавно відбувалися бойові дії місцеве самоврядування має доступно розповідати про роботу, аби підвищувати до себе довіру.

На перший погляд сьогоднішня міська влада розуміє важливість інформаційної роботи з мешканцями громади, та виділила на цей напрямок вже на 10 тис. грн. більше, ніж було заплановано договором. Тобто вже за декілька місяців сума договору була збільшена в 2 рази:

Фото 3

Фото 3

Фото 4

Фото 4

11 травня 2016 року розпорядник збільшив суму договору до 80 тисяч гривень. І з огляду на тенденцію сума буде тільки рости. Та як ми з’ясували, потрібна річ інформаційної роботи була впроваджена не скільки через бажання пояснювати людям про роботу міської ради. Виявилось, що дані кошти використовуються головою міста Вадимом Ляхом для власного піару на телеканалі С-Плюс.

Саме з лютого по сьогоднішній день в програмі «Гість у студії» почав з’являтися Вадим Лях. Перший раз його поява відбулась 24 лютого, одразу через 5 днів після укладання договору.

З цього моменту голова міста з’явився у індивідуальній передачі 9 разів! Одразу хочемо сказати, що звичайне висвітлення роботи міської ради, без конкретних персоналій та додаткових коштів від громади і так відбувалося раніше. Ось передача за грудень 2015 року про роботу одної з депутатських комісій:

А от посилання на сюжет про роботу місцевого самоврядування за час, коли головою міста був Олег Зонтов: 

Ми взяли у нього коментар та дізналися, що Олег Зонтов, через високі розцінки на послуги від такої розкоші відмовився, а практику індивідуального піару проводила ще Неля Штепа і теж за бюджетні кошти платників податків громади. За словами колишнього виконувача обов’язків голови міста Слов’янська, йому було шкода бюджетних грошей. Тому Олега Зонтова на особливі ефіри не запрошували. А от індивідуальні передачі з Вадимом Ляхом почались з моменту підписання договору з міською радою.

А гроші і справді виявилися значними. З коментаря, який ми отримали від представника телеканалу «С-Плюс», є велика різниця між звичайним роликом та програмою з запрошенням у студію. Якщо звичайний сюжет коштує 240 грн/хв, то розмова в студії буде коштувати 500 грн на хвилину. Тобто в 2 рази більше. Тривалість програми «Гість у студії» від 20 до понад 30 хв. Отже, Вадим Лях потенційно витрачає за кожну передачу від 10 до більше ніж 15 тис. грн. Виходячи з цього, є велика ймовірність, що скоро ми дізнаємося про укладення нової додаткової угоди з приводу підвищення загальної суми договору. Тобто у громади забирають кошти за рахунок комфортності життя у місті. Замість піару очільника міста можна встановлювати дитячі майданчики, лавочки, ремонтувати під’їзди, дороги та спрямовувати кошти на інші потреби.

Та як виявилось ситуація з телепродуктом для Слов’янської міської ради набагато складніша, ніж ми собі уявляли. Згідно з договором, який уклала міськрада із телекомпанією, одна хвилина відеосюжету коштує 1150 грн. У договорі не зазначено скільки таких сюжетів має виготовити виконавець. Відомо тільки, що за 80 тис. грн міська рада замовляє 69 хвилин ефіру, коли кожна хвилина коштує 1150 грн. Отже, формально громада міста Слов’янська платить за 80 тис. гривень трошки більше однієї години на місцевому телебаченні.

Рішення віддати гроші на інформаційну кампанію саме каналу «С-Плюс» приймалося без тендеру, що є цілком законно, адже сума нижча за обов’язкову. Та тут важливо те, що в місті є 2 телеканали. І цей потенціал можна було використати для зменшення ціни. Якби «Опозиційний Блок» не саботував впровадження системи Prozorro з порогом від 3 тис. грн. при закупівлі владою товарів і послуг, ціна договору була б значно меншою. Адже факт конкуренції двох телеканалів на електронній платформі Prozorro, за законами економіки і практики таких торгів в інших містах, значно б зменшив ціну. Щоб посилити таку тезу, ми попросили розцінки іншого телеканалу – «САТ». Згідно з прейскурантом «САТ», виготовлення рекламного ролика (відеопродукту) коштує 500 грн. за хвилину.

Хочемо нагадати, що у договорі з міською радою мова йде саме про виготовлення відеосюжетів і програм. Так от, телеканал «САТ» пропонує в своїх послугах зйомку та розміщення рекламного сюжету за 240 грн/хв. А це в 4 рази дешевше ніж у телеканалу «С-Плюс». У альтернативного каналу «САТ» навіть ціна дорожчого продукту - виготовлення реклами, коштує нижче за відеосюжет «С-Плюс». Мова йде про 500 грн. за хвилину. Шкода, та телеканал «С-Плюс» цінника не надає, а каже про ціни на послуги лише в телефонному режимі. Нагадаємо, що сюжети та прямий ефір теж коштував як мінімум в 2 рази менше у порівнянні з договором. Через такий стан представники руху «Сильні громади» будуть звертатися до прокуратури. Нехай вже відповідний державний орган займається договором.

ФОТО 5

ФОТО 5

Як висновок хочеться сказати, що ця вся історія змушує нас підозрювати розпорядника і виконавця у змові, коли місцеве самоврядування замовляє за великі кошти частину продукту у телеканалу, а за це голові міста дають зелене світло не телепередачах. Таку підозру підсилює не тільки коментар колишнього виконуючого обов’язками голови міста Слов’янська Олега Зонтова, який не мав доступу на телеканал С-Плюс. Але і звичайний моніторинг контенту каналу показує, що проблема з доступом до ефіру є і у представників міської ради, які мають альтернативний погляд на роботу місцевого самоврядування. Справа у тому, що міська рада орган колективний, а голова міста не є головною дієвою особою у її діяльності. Найголовніші – депутати та їх колективні рішення. А депутати у місті діляться на різні фракції, тобто не тільки Опозиційного блоку, представником якого є Вадим Лях. Є ще Самопоміч, Наш край, БПП Солідарність та Аграрна партія. Оскільки іншим депутатам доступу до програми гість у студії немає, що можна побачити неозброєним оком, то це ще раз підтверджує висновок щодо монополізації ресурсів громади однією політичною силою, коли за рахунок платників податків рекламується її представник.

Ми і далі будемо боротися за кошти громади, аби їх використання мало ефективний характер та служило людям, а не окремим людям, що монополізували владу у місті.

Валентин Краснопьоров, координатор руху «Сильні громади».

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Славянск #новости #Вадим Лях #мэр #городской голова #пиар #Оппозиционный блок #бюджет #налоги
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...