• Головна
  • Сервітут розбрату або Як пройшла сесія Слов’янської міської ради
12:42, 4 березня 2017 р.

Сервітут розбрату або Як пройшла сесія Слов’янської міської ради

15 лютого у великій залі Слов’янської міської ради відбулась 20-та сесія міськради 7 скликання. Дане засідання відвідали і активісти руху "Сильні громади".

На сесії були присутні 28 депутатів, більшість питань були робочими та були прийняті одноголосно. Але знову погляди обранців розійшлись у земельних питаннях, щодо звернення до Президента, Прем’єр-міністра і Верховної Ради та інших.

Що було прийнято: звернення Слов’янської міської ради до Президента України, Прем’єр-міністра України та депутатів Верховної Ради щодо припинення блокади в зоні АТО. Депутати занепокоєні через торговельну блокаду залізничних шляхів постачання палива з непідконтрольних територій на ТЕС України. Тому вони звертаються до керівництва країни з проханням втрутитися в цю складну ситуацію. У підсумку звернення підтримали усі депутати, крім фракції «Самопоміч».

Але навіть після проведення сесії цей проект досі не оприлюднено на сайті міськради, що є порушенням. Сам проект надіслали депутатам лише ввечері 14 лютого, напередодні сесії.

Важливими рішеннями міської ради було запущено процеси щодо утворення наглядової ради при комунальних підприємствах та затвердження Порядку інформування про діяльність КП.

Було підкоректовано Порядок розгляду електронних петицій, щоб більш ефективно реагувати на петиції, які набрали необхідну кількість голосів.

Утворено Погоджувальну раду Слов’янської міськради. Як вказується у рішенні, створюється рада з метою забезпечення координації дій депутатського корпусу, для попереднього розгляду організаційних, соціально-значущих та резонансних питань роботи міськради. До цього органу увійшли 13 осіб – міський голова, секретар міськради, голови депутатських фракцій і депутатських груп та голови депутатських комісій. За дивним збігом обставин, більшість (7 людей з 13) представляють «Опозиційний блок». Тому доцільність і об’єктивність цього органу доволі сумнівна.

Як і обіцяв міський голова Вадим Лях, запроваджено інститут позаштатних радників міського голови на громадських засадах. Цим рішенням запроваджено інститут радників по 4 напрямкам: у справах інвалідів, з питань молодіжної політики, діяльності ветеранських організацій, сприяння розвитку малого та середнього бізнесу.

Прийнята Програма соціально-економічного розвитку на 2017 рік. Програма обширна і амбітна, відповідно до її паспорту заплановано виконати 592 заходи із загальними витратами 1,864 млрд гривень і 1,209 млн євро. З місцевого бюджету на реалізацію заходів заплановано виділити 348,723 млн грн. У програмі зазначено, що дохідна частина бюджету на 2017 рік затверджена у 924 млн грн, з них доходів без трансфертів – 367 млн (349 млн – загальний фонд, спеціальний фонд – 18 млн).

Затверджені програми соціальної підтримки учасників антитерористичної операції та членів їх сімей на 2017-2020 роки (2,6 млн на 2017 рік), розвитку культури (на 33,184 млн, з них 23,099 млн – міський бюджет), розвитку міського електротранспорту (придбання 3 тролейбусів на 15 млн, відновлення тролейбусного маршруту №5 на 10,9 млн грн), оснащення багатоповерхових житлових будинків Слов’янська лічильниками теплової енергії на 2017-2019 роки (238 лічильників на 19,04 млн грн). На придбання 13 квартир на вторинному ринку Слов’янська для мешканців багатоквартирного житлового фонду комунальної власності у 2017 рік з міського бюджету передбачено 6,31 млн грн. Їх придбають для мешканців, житло яких під час воєнних дій у 2014 році було повністю зруйноване та не підлягає відновленню.

На сесії також були внесені зміни до вже затверджених програм: розвитку та вдосконалення автомобільного транспорту на 2013-2017 роки (120 тисяч гривень на комплексне обстеження пасажиропотоків на міських маршрутах загального користування), розвитку фізичної культури і спорту на 2017-2021 роки (на 70,214 млн, з них 17,577 млн з міського бюджету).

Затверджено перелік об’єктів та заходів житлово-комунального господарства, фінансування яких у 2017 році буде здійснюватись за рахунок коштів бюджету розвитку м. Слов’янська. Це 23 об’єкти та заходи ЖКГ на загальну суму 12,445 млн гривень.

Внесені зміни та доповнення до міського бюджету на 2017 рік.

Земельні питання

Так вже склалось, що у міській раді поточного скликання найбільш резонансними і спірними є земельні питання. 15 лютого на сесії було розглянуто 54 питання щодо земельних відносин.

Одним з перших питань сесії було рішення про приватизацію майна комунальної власності за адресою вул. Батюка 21/83, приміщення 2, підприємцю Богданець Тетяні Вікторівні. Це адреса колишньої дитячої поліклініки. За це рішення не голосував секретар міськради Жан Кім через конфлікт інтересів. У свою чергу, група громадських організацій звернулись з вимогою зняти це питання з порядку денного. Однак депутатський корпус більшістю голосів затвердив це рішення.

Важливим для усвідомлення всього того, що відбувається у Слов’янську, є рішення про результати роботи тимчасової комісії міської ради для проведення інвентаризації договорів строкового особистого сервітуту. До слова, проект цього рішення і сам звіт так і не викладено на порталі «Ваш депутат». У звіті зазначено, що за період 2013-2016 років було укладено 91 договір особистого сервітуту. За даними комісії, у період з 2014 до 2016 року до міського бюджету надійшло 273 тисячі гривень, з них 61 тисяча була залучена під час роботи тимчасової комісії.

З’ясовано, що ані Слов’янське управління державної фіскальної служби, ані управління архітектури та містобудування Слов’янської міськради не ведуть адміністрування коштів, що сплачуються підприємцями за користуванням правом тимчасового особистого сервітуту. Тому вказати точну цифру надходжень неможливо.

Більше того, виявлено, що 7 об’єктів господарювання побудували капітальні споруди та провели оформлення відповідних документів через органи ДАБІ та органів реєстрації об’єктів нерухомого майна Слов’янської міськради замість встановлення полегшених споруд.

Вся історія починається з прийняття у 2012 році рішення міської ради «Про затвердження Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території Слов’янської міської ради». Майже через п’ять років після прийняття і дії цього Порядку, тимчасова комісія звітує, що «Порядок суперечить умовам чинного законодавства, а договори тимчасових строків сервітутів фактично є договорами оренди. Підтвердженням цього є рішення суду, зокрема апеляційної інстанції, щодо визнання незаконними пунктів рішень Слов’янської міської ради про укладання договорів особистих строкових сервітутів, а також визнання недійсними самих договорів. Станом на 1 лютого 2017 року Слов’янської місцевою прокуратурою подано вже 13 таких позовів, вимоги яких задовольняються судом у повному обсязі».

У підсумку маємо незаконний порядок, затверджений міської радою, згідно з яким було укладено незаконний 91 договір. Але більшість депутатів вважає, що хоч ці договори і є незаконними, своїми діями вони допомагають бізнесу. Більше того, самим депутатам-підприємцям затверджується технічна документація для розміщення тимчасових споруд, виготовляються паспорти-прив’язки та землевпорядна документація.

Було вирішено доручити міському голові звернутися до суду з позовами щодо порушення земельного та містобудівного законодавства і самовільного будівництва 7 капітальних споруд. На наступну сесію планують винести питання про відміну цього Порядку.

Перед голосуванням за затвердження технічних документацій для розміщення тимчасових споруд слово взяла депутат від партії «Самопоміч» Ольга Алтуніна. Вона вкотре звернула увагу депутатського корпусу на недопустимість голосування за неправомірні рішення. Депутат зачитала витяги із Закону «Про землеустрій», які вказували на необхідність припинення практики роздачі сервітутів. Більше того, на постійній депутатській комісії з питань землекористування цей блок питань не було підтримано. Але депутати мають своє бачення у цьому питанні.

Здавалось би, все достатньо просто і зрозуміло. Але через цю колізію із законодавством реальні проблеми виникають у підприємців. Вони мають на руках договори, які у будь-який день можуть бути розірвані рішенням суду, а ось втрачених грошей ніхто не поверне. Абсурдною є позиція депутатів, які і надалі приймають рішення про незаконні махінації із землею. За затвердження технічної документації із землеустрою, щодо розміщення тимчасових споруд підприємцям проголосував 21 депутат. 2 не голосували через конфлікт інтересів, 4 – голосували проти. Це депутати фракції «Самопоміч» і депутат Сергій Пустовіт із «Аграрної партії».

Красномовно висловився голова депутатської комісії з питань землекористування Павло Придворов. Він заявив, якщо підприємець витратив гроші на документацію, то він має отримати землю. І байдуже, що Порядок видачі землі порушує законодавство. Схема досить проста. Заплатив – отримаєш.

Наглядним для розуміння проблемності і масштабів втрат для бізнесу Слов’янська став виступ жінки-підприємця під час сесії. Вона розповіла, що вже рік не може отримати договір на землю, до якого вже отримала паспорт прив’язки. Підприємець витратив гроші і не отримав нічого. Їй вже байдуже, чи буде законним цей договір, вона хоче працювати. Ось до чого довела така необачність депутатського корпусу, який фактично роками порушував законодавство, прикриваючись лобіюванням розвитку малого бізнесу.

Також вона озвучила побоювання багатьох підприємців щодо запуску аукціонів на оренду землі для ведення бізнесу. Адже не кожен бізнесмен зможе на рівних конкурувати в торгах. Тому важливо не допустити монополізації торгів на комунальну землю підприємцями, які наближені до влади.

Ситуація склалась таким чином, що ділянки для конкретних підприємців реєстрували з порушенням процедури, без дозволу міської ради. Певна річ, наближених до влади. Для заключення сервітуту має готуватись виключно проект, а не технічна документація. Постала колізія, коли без дозволів міської ради підприємці отримували технічну документацію до об’єктів, а рішенням міськради тільки укладались договори особистих сервітутів.

Вже зараз на наступну сесію міськради викладені 6 проектів рішень по укладанню договорів особистого сервітуту. Тобто на одній сесії буде піднято питання про відміну Порядку розміщення тимчасових споруд, і в той же час «в останній вагон» намагаються зстрибнути підприємці, щоб отримати сервітути.

Більш детально з прийнятими рішеннями на сесії Слов’янської міської ради від 15 лютого можна ознайомитися на порталі «Ваш депутат».

Активісти руху «Сильні громади» продовжуватимуть аналізувати діяльність депутатських комісій та сесій Слов’янської міської ради.

Координатор руху "Сильні громади" у Слов’янську Богдан Красовський

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Сесія #депутатибюджет #Лях #сервітут
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...