• Головна
  • На які шахрайства частіше за все попадаються мешканці Слов’янська та Лимана
13:20, 6 вересня 2019 р.

На які шахрайства частіше за все попадаються мешканці Слов’янська та Лимана

На які шахрайства частіше за все попадаються мешканці Слов’янська та Лимана

З початку року поліціяСлов’янська зареєструвала 58 шахрайств. Цей вид злочинів документується чи не найважче, до того ж злочинці часто діють з тимчасово окупованої території або з-за кордону. 

На які шахрайства частіше за все попадаються мешканці Слов’янська та Лимана, фото-1

Поліція представила найпоширеніші схеми шахрайства, на які попадалися мешканці Слов’янська та Лиману.

Крадіжка коштів за допомогою виготовлення дубліката СІМ-карти

Спочатку злодій блокує сім-картку жертви. В залежності від того, якому мобільному оператору належить сім-картка, йому потрібно знати відповіді на запитання оператора служби мобільного зв’язку, які той задасть для перевірки володаря картки. У одних операторів це п’ять останніх номерів, з якими спілкувалися, абоненти, з якими зв’язуєтеся найчастіше, коли останній раз поповнювали рахунок та скільки грошей на балансі, у інших – два номера, з яким абонент спілкується найчастіше. Тож шахраї готуються заздалегідь.

Способи вивідати цю інформацію у клієнта різні. Злочинці можуть самі телефонувати жертві під будь-якими приводами. Отже якщо вас за короткий час атакують дзвінками незнайомці – будьте пильні, це, скоріше за все, пастка шахраїв.

В іншому випадку зловмисники знаходять в соцмережах оголошення про збір коштів, наприклад, на лікування дитини. Під виглядом благодійного фонду телефонують за вказаним номером та у розмові виманюють номери інших членів родини.

Сигналом про небезпеку може бути і раптове надходження грошей на мобільний рахунок. Злочинці на невелику суму поповнюють мобільний рахунок, а потім телефонують від імені мобільного оператора, повідомляють, що рахунок було поповнено випадково, і просять назвати суму на балансі.

Далі шахрай під виглядом власника блокованої «сімки» отримує в салоні мобільного зв’язку її дублікат або, придбавши «чистий» стартовий пакет, «прив’язує» до нього номер жертви і отримує в своє розпорядження контроль над усіма фінансовими операціями.

Викрадення грошей за допомогою мобільних додатків операторів зв’язку.

Завдання шахрая – здобути від жертви код з СМС, який приходить у момент реєстрації в додатку.

Далі аферисти отримують доступ до усіх даних: контактів, журналу дзвінків, мобільного рахунка. Встановлюють переадресацію на свій номер, і тепер усі коди та паролі надходять їм, а не жертві - тепер вже їх банківська система розпізнає як "клієнта". Після цього кошти перераховуються через веб-банкінг.

При цьому зловмисники можуть знаходитися де завгодно, і відстежити їх дуже складно. Новим є використання шахраями IP-телефонії, яка дозволяє орудувати з будь-якої точки світу.

«Перешліть гроші на мій фінансовий номер» - шахрайство з використанням фішингових сайтів.

Злочинці створюють в інтернеті фейкові сайти з продажу товарів або послуг - зазвичай з великими знижками, вигідними акціями. Покупцям замість банківської карти пропонують перерахувати гроші на мобільний «фінансовий номер».

Довірливі клієнти пересилають кошти, не здогадуючись, що це звичайний номер, який є «перевалочним пунктом» шахраїв. Далі зловмисники виводять гроші через офіційні сайти на інші рахунки та знімають з банкоматів.

Окрім того, поширеними є шахрайства над літніми людьми. Часто грабіжники обманюють жертву, прикидаючись соціальним працівником або працівником поліції.

Як убезпечитися:

1. НЕ передавати третім особам інформацію щодо вашого мобільного номеру, яка може бути використана шахраями для отримання доступу до SIM-картки:

- кодове слово (пароль, якщо він був встановлений)

- PUK-код

- серійний номер SIM-карти

- номери телефонів абонентів, з якими Ви спілкуєтеся

- SMS-коди, які надходять на номер

2. «Прив’язати» свій телефонний номер до паспорту або перейти на контракт

Мобільний оператор «Водафон» надає послугу персоніфікації абонента. В цьому разі, як і при переході на контракт, усі дії, зокрема отримання дублікату сім-карти, здійснюватимуться виключно за умови особистого звернення абонента та надання паспорту. Це не дуже зручно, але закриє шахраям доступ до ваших рахунків.

У мобільному додатку «Мій Київстар» можно встановити заборону на перевипуск сім-картки.

У «Лайфселл» – через інформаціонно-консультаціонний центр за номером 5433 або у центрі обслуговування абонентів вашого міста можна встановити «секретне слово», без якого будь-які дії з сім-карткою будуть заборонені.

3. НЕ повідомляти незнайомцям дані банківської картки:

- СVV-код

- Пін-код

- термін дії картки

- одноразові коди, навіть надіслані вашим банком

4. Перевіряти фішингові (фальшиві) сайти. Де перевірити:

- на сервісі Кіберполіції України STOP FRAUD

- у Чорному переліку сайтів-шахраїв на ресурсі https://ema.com.ua. Сюди потрапляють фейкові сайти, виявлені фахівцями EMA, службою безпеки банків та пересічними користувачами.

Якщо ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію
#Слов’янськ #новини #види шахрайства #як обманюють людей #шахрайство у Слов’янську #Лиман #поліція Слов’янська
0,0
Оцініть першим
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Авторизуйтесь, щоб оцінити
Оголошення
live comments feed...